פורומים חדשים
כלים שימושיים
ממצאים חדשים שהוצגו בכנס החברה למדעי המוח שהתקיים בסאן דיאגו קליפורניה, מצביעים על כך שאימון וחינוך מוזיקאלי משמעותיים, משפיעים על מבנה ותפקוד אזורי מוח שונים.
ממצאים אילו עשויים לסייע בטיפול בהפרעות לימוד שכן יש במוסיקה כדי "לעצב" את המוח.
על פי הממצאים שהוצגו, למוסיקה יכולת להביא או להשפיע:
* שיפור האינטגרציה בין שמיעה מגע וראייה.
* הגיל שבו החינוך המוסיקאלי - כולל לימוד נגינה - משפיע על ההתפתחות האנטומית של המוח, כאשר לחנוך המתחיל לפני גיל שבע שנים יש את ההשפעה המירבית.
* הקישוריות המוחית מושפעת מהנגינה, ויש באמצעותה פחות הסתמכות על זיכרון ויותר הפעלת קשרים במוח עצמו.
חלק מהשינויים במוח שחלים עם החינוך המוסיקאלי מבטאים יכולת תפקוד אוטמטית בדומה לשינון לוח הכפל מצד אחד ורכישת מיומנוית סנסוריות- מוטוריות כולל תובנות מצד שני.
הנגינה בכלי מוסיקאלי גורמת לניסיון סנסורי-מוטורי המביא לתחושות ותנועות כאחת כגון הקשת אצבעות או רקוד, המעוררים תחושת ספוק והנאה מוחיים.
ממצאים אילו עשויים לסייע בטיפול בהפרעות לימוד שכן יש במוסיקה כדי "לעצב" את המוח.
על פי הממצאים שהוצגו, למוסיקה יכולת להביא או להשפיע:
* שיפור האינטגרציה בין שמיעה מגע וראייה.
* הגיל שבו החינוך המוסיקאלי - כולל לימוד נגינה - משפיע על ההתפתחות האנטומית של המוח, כאשר לחנוך המתחיל לפני גיל שבע שנים יש את ההשפעה המירבית.
* הקישוריות המוחית מושפעת מהנגינה, ויש באמצעותה פחות הסתמכות על זיכרון ויותר הפעלת קשרים במוח עצמו.
חלק מהשינויים במוח שחלים עם החינוך המוסיקאלי מבטאים יכולת תפקוד אוטמטית בדומה לשינון לוח הכפל מצד אחד ורכישת מיומנוית סנסוריות- מוטוריות כולל תובנות מצד שני.
הנגינה בכלי מוסיקאלי גורמת לניסיון סנסורי-מוטורי המביא לתחושות ותנועות כאחת כגון הקשת אצבעות או רקוד, המעוררים תחושת ספוק והנאה מוחיים.