פורומים חדשים
כלים שימושיים
שכיחות הפרעת קשב וריכוז עלתה משמעותית בעשור האחרון, כאשר מרבית המאובחנים סבלו מתסמינים קלים.
במקביל לעליה באבחון חלה עליה במספר מרשמי התרופות למחלה, כאשר בילדים חלה עליה בשיעור כפול, ואילו במתבגרים ומבוגרים שיעור העליה היה פי ארבע.
כהסבר חלקי לעליה באבחון ניתן להביא את שינוי ההגדרות והרחבתן כגון העלאת גיל האבחון המותר משבע שנים לשתים עשרה שנה, והפחתה בתסמינים הנדרשים לאיבחון, וכל זאת מתוך חשש שמא יהיו מקרים שתחת ההגדרות הקודמות הוחמצה אבחנתם מצד אחד בעוד מתן טיפול יש בו כדי לשפר איכות החיים.
כך נמצא שבין 1997 ל 2007 חלה עליה בארה"ב בשיעור המאובחנים מ 6.9% ל - 9.5%.
בהולנד באותו פרק זמן חלה הכפלה של מספר המאובחנים, וכך גם במדינות אחרות יש עליה במספר המקרים החדשים.
האבחון מלווה בטיפול שהוצאותיו מאמירות בהתאם.
אליה וקוץ בה, לא אחת הילדים המאובחנים מתוייגים חברתית כעצלנים ופחות חכמים, כאשר להורים ולמחנכים יש ציפיות לשיפור הפוטנציאל האקדמי של המטופלים.
המצב החדש מחייב לדעת עורכי המחקר שידוד מערכות להגדרת סף האבחון כדי למנוע פיחות האבחון ופגיעה באילו עם בעיות קשב וריכוז משמעותיות.
העיתון ניו יורק טיימס מביא תחקיר לפיו העליה ל - 15% מכלל הילדים והמתבגרים כסובלים מהפרעת קשב וריכוז יצאה מכלל פרופורציות, כאשר האבחון הוא כמעט דומה לשיעור חולי האסתמה באוכלוסיה, בעוד השיעור המצופה להפרעת קשב הוא של 5% בלבד.
את העליה המסיבית בשיעור המטופלים קושר המאמר לפרסום המסיבי של חברות התרופות המשווקות את התכשירים לטיפול, תחת איצטלה של שיפור השגיות התלמידים ומיצוי פוטנציאל האינטלגנציה של הילד, כך שהורים נסחפים אחר פרסומות אילו ובמיוחד תחת הרושם המוטעה שהתרופות בטוחות כמו האספירין.
במקביל לעליה באבחון חלה עליה במספר מרשמי התרופות למחלה, כאשר בילדים חלה עליה בשיעור כפול, ואילו במתבגרים ומבוגרים שיעור העליה היה פי ארבע.
כהסבר חלקי לעליה באבחון ניתן להביא את שינוי ההגדרות והרחבתן כגון העלאת גיל האבחון המותר משבע שנים לשתים עשרה שנה, והפחתה בתסמינים הנדרשים לאיבחון, וכל זאת מתוך חשש שמא יהיו מקרים שתחת ההגדרות הקודמות הוחמצה אבחנתם מצד אחד בעוד מתן טיפול יש בו כדי לשפר איכות החיים.
כך נמצא שבין 1997 ל 2007 חלה עליה בארה"ב בשיעור המאובחנים מ 6.9% ל - 9.5%.
בהולנד באותו פרק זמן חלה הכפלה של מספר המאובחנים, וכך גם במדינות אחרות יש עליה במספר המקרים החדשים.
האבחון מלווה בטיפול שהוצאותיו מאמירות בהתאם.
אליה וקוץ בה, לא אחת הילדים המאובחנים מתוייגים חברתית כעצלנים ופחות חכמים, כאשר להורים ולמחנכים יש ציפיות לשיפור הפוטנציאל האקדמי של המטופלים.
המצב החדש מחייב לדעת עורכי המחקר שידוד מערכות להגדרת סף האבחון כדי למנוע פיחות האבחון ופגיעה באילו עם בעיות קשב וריכוז משמעותיות.
העיתון ניו יורק טיימס מביא תחקיר לפיו העליה ל - 15% מכלל הילדים והמתבגרים כסובלים מהפרעת קשב וריכוז יצאה מכלל פרופורציות, כאשר האבחון הוא כמעט דומה לשיעור חולי האסתמה באוכלוסיה, בעוד השיעור המצופה להפרעת קשב הוא של 5% בלבד.
את העליה המסיבית בשיעור המטופלים קושר המאמר לפרסום המסיבי של חברות התרופות המשווקות את התכשירים לטיפול, תחת איצטלה של שיפור השגיות התלמידים ומיצוי פוטנציאל האינטלגנציה של הילד, כך שהורים נסחפים אחר פרסומות אילו ובמיוחד תחת הרושם המוטעה שהתרופות בטוחות כמו האספירין.