הוספת תגובה פורום חדשות - ראש הפורום

ריצה - jogging - ובריאות, כמה רצוי לרוץ?

מערכת סטארמד(6.4.2014)
ריצה - jogging - על בסיס קבוע הפכה לאבן שואבת או מילה נרדפת לבריאות, אם על רקע שמירה על משקל נאות, הפחתת לחצים, שיפור לחץ דם או הפחתה בכולסטרול.

לאחרונה החלו להופיע מחקרים ראשוניים שאינם רואים בריצה מתמדת חזות הכל, וגורסים שמדרגת מאמץ מסוימת של ריצה, חלה הפחתה פרדוקסלית ביעילותה.

המנטרה שיותר ריצה משמעותה יותר בריאות כנראה אינה נכונה וניתן להסתפק בשעתיים עד שלוש שעות ריצה בשבוע ואולי אף פחות להשגת אותם יעדי בריאות.

מסתבר שאילו המפריזים בריצה מצד אחד ואילו שאינם פעילים כלל מצד שני תוחלת החיים שלהם דומה והיא נמוכה מזו של אילו הפעילים בצורה מתונה - בינונית כאשר אין לכך הסבר למעט התצפית הנידונה.

התוצאות שהוצגו בכנס בקרדיולוגי בארצות הברית מבוססות על הערכת למעלה מ - 3800 גברים ונשים בני 46 בממוצע, כאשר 70% מהמשתתפים דיווחו על ריצה של 20 מייל לשבוע.

ממצאי תוחלת החיים לא נמצאו קשורים לשינויים בצריכת תרופות משככי כאבים או לגורמי סיכון למחלות לב, ויש שקשרו ממצאים אילו ל"בליה" או "שחיקה" מואצת כאשר המאמץ הגופני היה מוגבר יותר.

להערכת החוקרים ריצה - jogging - למטרות בריאות צריכה להעשות בקצב מתון 2-3 פעמים בשבוע בכמות כולל של 1- 2.5 שעות.