הוספת הודעההוספת תגובה פורום אימון אישי ופיזיולוגיה של המאמץ - ראש הפורום

דופק מהיר יחסית לרמת הכושר הגופני

GM(30.8.2013, 19:33)

אני בן 45 ומתאמן כמספר שנים בחדר כושר. מידי פעם גם מתאתן בריצה או הליכה מהירה.

התוצאות הן טובות, אבל הדופק נוטה לעלות לרמות גבוהות יחסית לרצוי. למשל, בזמן הליכה על הליכון במהירות 6 קמ"ש ושיפוע 10 מתוך 12, הדופק מגיע ל-150. דופק במנוחה הוא 76. הגובה שלי הוא 153 ס"מ ומשקלי 54 ק"ג.

לפני סוף 2005 לא התאמנתי בחדר כושר. הסיבה היתה בעיקר פעילויות אחרות המכוונות לקראת פיתוח קריירה (שלא התקיימה מעולם). זה בא על חשבון פעילות גופנית ושעות שינה וגרם בסופו של דבר לצניחות מסוכנות בלחץ דם ודופק גבוה במיוחד. עד מספר שנים לאחר ההתקף הראשון לא יכולתי להוריד דופק מתחת ל-110 במנוחה, ובשנים הראשונות אף הייתי מוגבל בפעילות גופנית כולל הליכה או ריצה.

ב-2005 האינדיקטורים הכללים היו טובים ויכולתי להתאמן ואף להוריד את דופק המנוחה באופן משמעותי. אני גם לא מקבל שום התקפי צניחת לחץ דם ומסוגל לרוץ למרחקים ולבצע אימון משקולות. רוב הזמן אני מתאמן במשקלים נמוכים מן המקסימום כדי למנוע פגיעות ושחיקת סחוסים למשל, אבל אני מסוגל למשל להרים בלחיצת חזה 60 ק"ג בעשר חזרות, לחיצת רגליים 220 ק"ג (ליתר ביטחון מתאמן בחצי המשקל) והגעתי בשיא ל 44 עליות מתח. אני גם רץ 12 ק"מ אך לרוב מבצע ריצה מהירה של 6 ק"מ בחצי שעה, גם כדי לא לפגוע בסחוסים. כך שאין הצדקה לומר שדופק מהיר הוא עניין של כושר גופני בלבד.

שאלתי היא האם יש חשיבות לרמת הדופק בטווח ערכים זה, ומה אפשר לעשות בנידון. לפני שהייתי מתאמן נטלתי תרופה להורדת דופק בשם "אוטארקס" אבל זה הגבירה את הדופק. אני גם מעוניין להמינע מהתערבות תרופתית שתומכת במצב הקיים במקום לתקנו.