הוספת הודעההוספת תגובה פורום בישול בריא - ראש הפורום

אופן הבישול, לא רק אופן וסגנון הגשה

GM(29.8.2016, 19:54)

שלום,

קראתי מספר כתבות על ילדים בררנים בענייני מזון ועל אימהות שמתלוננות שהילד שלהם "לא אוכל מספיק". בחלק מן הכתבות ממליצים לחשוף את הילד בהדרגה לאותו מזון שהוא נמנע מלאכול אותו. אבל, למרות שחיפשתי כתבות מסויימות, לא נתקלתי בכתבות שאני מחפש, שמדברות על בעיות שבהן נתקלתי בעצמי כשהייתי ילד. פשוט נראה לי שכתבות רבות מציעות "פתרונות קלים" שאינני בקיא ביעילותם (וגם אינני יכול להעיר לגביהם כי אינני בקיא מספיק בנושא). אבל, אספר מה חסר בכתבות האלה:

- אופן הבישול: מזונות רבים מכינים מאותם המרכיבים אבל בשיטות בישול שונות. לפעמים סגנון בישול "מקלקל את הכיף". לדוגמא: סלט חצילים מאוד אהבתי. חציל ממולא הייתי זורק כי הטעם של חציל מטוגן היה נוראי. ירקות רבים, ביניהם תרד, מלוכייה (מאכל ערבי), אפונה ירוקה, במיה ועוד רבים, אהבתי לאכול כשהם נאים (לא מבושלים). אופן הבישול היה הורס את הטעם ולא יכולתי לאכול את התבשיל עצמו.

- עודף שומן: הן על-ידי טיגון והן על-ידי שימוש בחמאה, מרגרינה, שימוש בבשר זול וכו': מעבר לספירת קלוריות: מאכלים רבים, בעיקר בשריים, היו גורמים לי לתחושת שובע כמעט מיידית, דבר שגורם לילדים לאכול כמות קטנה מדי. אני זוכר שאכלתי קוסקוס מרוקאי. הקוסקוס שאכלתי בבית הוא כמעט זהה אבל לא שמן מדי. מן הקוסקוס הביתי אכלתי צלחת שלמה. מן הקוסקוס המרוקאי אכלתי אולי פחות מרבע והרגשתי שהאוכל מאוד כבד.

- תזמון: בקרב עדות ועמים רבים קיימות טעויות כגון הגשת פירות לקינוח מיד אחרי הארוחה. אז לא הבנתי למה הפירות היו קשים לעיכול. פשוט איבדתי את התיאבון שלי לפירות.

- דגים: לא הטעם הוא הבעיה, אלא העצמות. הוריי היו קונים בזמנו אמנון וקרפיון. דגים זולים, אבל לא שווים את הטרחה...

טעויות כאלה לא מקבלים סקירה מספיק רחבה. מדוע פוסחים עליהם? הם משפיעים על הרגלי הילד.