עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
גבולות
טלי פייר-משה (24.4.2018, 17:37)שמחה שלום,
אכן לפעמים נדמה גם לנו שהורים שולחים פנייה אך לא תמיד שבים לקרוא את התשובה, אולי זה באמת נובע מהמחשבה שהמענה יגיע למייל שלהם...
בכל אופן, בהמשך לתגובתך, אנסה לחדד - משמעות בשינוי האקלים היא מעבר מלהיות הורה תגובתית להורה מובילה ומנהיגה. את בוחרת כיצד להגיב למעשיו, מה לאפשר ומה לא. לא לכל דבר צריך להגיב. לפעמים עדיף להתעלם מהתנהגויות מסויימות ולהתייחס יותר להתנהגויות שאת רוצה לחזק. הרי חלק מההתנהגויות ה"שליליות" שלו נעשות על מנת לזכות בהתייחסות, ואם לא יקבל זאת, הרי שיזנח את הדרך הזאת. נכון, זה לא מייידי, זה לוקח זמן, ככה זה בחינוך...
את בעצמך מספרת כמה הוא מצטיין בגן. כלומר, מדובר בבחירה שלו...
בהצבת גבולות ללא איומי סרק אני מתכוונת בדיוק לדוגמה שנתת - הרי לא תגידי לו בשבת - "אם תשתולל אצל סבתא ניסע הביתה" כי הרי לא תיסעו בשבת, אך את יכולה לומר לו משהו שאת מתכוונת לעמוד בו כמו - תצטרך לשבת לידי עד שתירגע, או אצטרך לקחת ממך את המשחק אם תמשיך להכות איתו וממש לקחת. ולעשות זאת מייד ובשקט, בלי דרמה, כתוצאה ישירה של ההתנהגות שלו. אם הוא משתמש בחפץ בצורה לא נאותה, פשוט לקחת אותו מידיו. הגבולות צריכים להיות מאוד ברורים מחד, ומאידך, התנהגות מטפחת, מעודדת שרואה את הילד. נכון, קשה למצוא זמן רק שלו. אבל, כל ילד צריך את זה. זה חשוב לא פחות מדברים אחרים, שווה להשקיע בכך מאמץ. את מספרת בעצמך שגם אחותו הייתה רוצה זמן כזה והיא מתקשה לאפשר פעילות שמתקיימת בלעדיה. זו הזדמנות לאפשר את זה גם לה, ולשווק את זה בעיני הילדים כזמן מיוחד של אמא-ילד/ה.
שמחה, אם תרצי לעבד ולשוחח עוד על עניינים אלה, את מוזמנת להתקשר אלינו לקול להורה.
כל טוב,
טלי