הוספת הודעה פורום קלינאי תקשורת - ראש הפורום

הצגת לקות תקשורתית בפני הכיתה

קרן אורבך-ברוולד(11.6.2015, 9:28)

שלום לך,

ראשית, תודה על השאלה החשובה והמעניינת, נעזרתי גם בקלינאית התקשורת תמי קושניר שעובדת עם ילדים עם ASD. הנושא של סינגור עצמי והצורה שבה ילדים מבינים את המצב שלהם ומציגים אותו לסביבה, נבחן למעשה בכל מקרה לגופו. אנו שואפים "לתפור לילד חליפה מותאמת״ לו ולסביבה שלו, כך שהשאלה הזו היא באמת תחום עיסוק לכל הצוות המקצועי והמעגל המשפחתי סביב הילד. כלומר, לכל ילד ומשפחה צרכים אחרים סביב הנושא הזה והם קשורים ליכולות שלו, למבנה הכיתה, לרצונות ויכולות המשפחה ועוד. אני חושבת שהכיוון של להציג את המקרה לכיתה ולהסביר בצורה שתהיה להם נגישה את הסיבה לקשיים שהילד מציג יכולה מאוד להתאים, במיוחד לאור העובדה שהוא העלה צורך כזה. צריך לחשוב יחד עם הצוות המקצועי המטפל על איך להציג זאת, באילו מונחים להשתמש (האם לקרוא לזה קושי? מגבלה? אתגר? יש לכך חשיבות והמונחים צריכים להיות מקובלים על כולם) ובאיזה אופן לעשות זאת בצורה שהוא ירגיש נוח והאווירה תהיה נעימה.

אני מציעה לקרוא חומר שכתבה בנושא קלינאית תקשורת בשם סיגל דואק חורי שעוסקת הרבה בנושא, במיוחד בהקשר של ילדים עם ASD. היא עוסקת בתחום גם קלינית וגם מחקרית כך שכדאי לקרוא את העבודות שלה.

הרבה הצלחה!

בברכה,
קרן אורבך-ברוולד
קלינאית תקשורת
מכון אודיומדיק